Moonshot: virtual reality vervangt reality

Virtual reality kent al tal van toepassingen: games, training, educatie… Als deze techniek goedkoper en hanteerbaarder wordt ligt hier een markt voor nieuwe reclamevormen. Kijk alvast op je vakantiebestemming Florence, beleef alvast je bezoek aan de musea daar… Het is denkbaar dat deze experience de echte deels of helemaal gaat vervangen. Waarom lang in de rij staan voor een museum in Florence? Waarom eigenlijk naar dat drukke Florence? Een strandvakantie in Italië gecombineerd met virtual reality ervaringen over Florence en zijn musea kan een alternatief zijn.
Argumenten voor zijn eenvoudig: goedkoper en vermijden van voor sommigen onaangename aspecten ( reizen, wachttijden, weersomstandigheden, menigtes…). Je mist wel het echte en de weg erheen, maar dat is een persoonlijke afweging. Voor een aantal attracties die overbelast zijn door aantallen bezoekers ( Venetië) of die schade daarvan ondervinden ( koningsgraven Egypte) zou dit overigens ook een oplossing zijn. Tegelijk een “groene” oplossing omdat het aantal reiskilometers afneemt.

Share

Geef een reactie

Your email address will not be published.