Van televisieabonnee naar internetabonnee

trendsTraditioneel televisie kijken staat onder druk. Steeds meer kijkers trekken naar internetaanbieders, steeds meer kijkers schakelen ook volledig over en ook nog van televisietoestel naar andere hardware.
– Internet aanbieders bieden steeds meer en betere diensten. Het gaat om namen als Netflix ( dat zette onlangs een gloednieuwe serie House of cards in een keer online), Amazon en Google.
– Dit stelt steeds hogere eisen aan de verbindingen en heeft dus ook gevolgen voor de kabelexploitanten.
– Een interessant aspect is dat bij de internet-optie reclame veel beter scoort omdat interactie eenvoudig mogelijk is.
– Opvallend is dat het verschijnsel betalende “internetabonnee” vrij geruisloos geaccepteerd wordt. Heel anders dan bij “nieuws” waar betalen voor diensten vaak problematisch is.
Het lijkt een kwestie van tijd dat het internetaanbod qua kwaliteit ( technisch en aanbod) gelijkwaardig is, zo niet beter.

Share

Geef een reactie

Your email address will not be published.